2014-05-06

"Polski Ryan Gosling?" :)

   Źródłogudejko.pl   Źródło: thecinemasource.com
Już kiedyś wspomniałam na blogu, że Mikołaj Roznerski przez niektórych nazywany jest "polskim Ryanem Goslingiem". Porównanie to jest dla niego miłe, bo sam bardzo lubi tego aktora. Z racji, że ja również osobiście jestem fanką tego zdolnego Kanadyjczyka i filmów z nim, po prostu nie mogłam sobie odmówić poszerzenia tego tematu na łamach bloga... :)
Zachęciło mnie do tego dodatkowo odnalezienie jednego z ubiegłorocznych numerów magazynu JOY (kwiecień, 2013), w którym ukazał się wywiad z Mikołajem. Pierwsze pytanie do aktora dotyczyło właśnie wspomnianego porównania:
JOY: Czy wiesz, że coraz częściej nazywany jesteś polskim Ryan Goslingiem?

M.R: Dowiedziałem się o tym od ciebie, dziś na sesji zdjęciowej! (śmieje się) I jest mi bardzo miło. Jestem ogromnym fanem tego gościa, jego aktorstwa i filmu "Drive". Kupiłem nawet płytę z soundtrackiem i włączam ją, jak jadę w nocy, na przykład do Wrocławia na próby w teatrze. Gnam autostradą i wyobrażam sobie, że jadę przez Los Angeles. Co z tego, że właśnie mijam Bełchatów! Mam dużą wyobraźnię! (JOY, 04.2013)
Dla tych, którzy nie oglądali wspomnianego "Drive" wyjaśniam, że to film akcji, ale nie brakuje w nim również wątku miłosnego. Niekonwencjonalny, trzymający w napięciu, niesamowicie hipnotyzujący i okraszony świetną ścieżką dźwiękową. (Piosenka, którą od jakiegoś czasu jako pierwszą słyszycie po wejściu na bloga - "A Real Hero" College & Electric Youth - pochodzi właśnie z "Drive") Osobiście film ten jest jednym z moich ulubionych z R.G. i szczerze go polecam! Jednak uczciwie zaznaczam, że jest to jednocześnie dość ciężkie kino, więc w zależności od wieku czy upodobań nie jest to produkcja dla wszystkich;)
Jednak na tym nie koniec, ponieważ postanowiłam porównać obu Panów, biorąc pod uwagę inne aspekty niż aparycja czy stale powiększające się grono fanów i sami zobaczcie, jakie wyniki otrzymałam;))

1. Hobby: Obaj Panowie mogą pochwalić się własnoręcznie zrobionymi meblami! Mikołaj lubi renowację starych mebli i zrobił już m.in. kredens i sześć skrzyń. Ryan z kolei sam wykonał stół kuchenny, który pojawił się w filmie "Pamiętnik".

Obaj to młodzi i utalentowani aktorzy, z powodzeniem wcielający się w powierzane im role:

Fot. MTL Maxfilm   Źródło: filmweb.pl
2. Boks: Obaj w produkcjach, w których występują lub występowali, zmierzyli się z boksem. Różnica polega tylko na odmianach tego sportu - Mikołaj w "M jak miłość" gra Marcina trenującego boks tradycyjny, a Ryan - w filmie "Tylko Bóg wybacza" jako Julian poznał tajniki boksu tajskiego.

Fot. TVP                                   

3. Motocykliści: Zarówno polskiego jak i kanadyjskiego aktora mogliśmy obejrzeć na ekranie w rolach motocyklistów. Mikołaj w odc. "Adrenalina" serialu "Ojciec Mateusz" wcielił się w Jarka - uczestnika nielegalnych wyścigów motocyklowych, a Ryan w filmie "Drugie oblicze" zagrał Luke'a, będącego kaskaderem motocyklowym.




   Fot. TVP             Fot. Warner Bros

4. Role podrywaczy: Obu aktorom nieobce są również role notorycznych podrywaczy. Oglądaliście film "Kocha, lubi, szanuje"? Jeśli tak, na pewno zgodzicie się ze mną, że bohater Ryana - Jacob Palmer - ma dużo wspólnego z Marcinem Chodakowskim granym przez Mikołaja w "M jak miłość"...

Dzisiejszy wpis miał być trochę z przymrużeniem oka, ale... właściwie powyższe wyniki mówią same za siebie;)) W obliczu tych informacji może pojawić się jedynie dylemat: czy to Mikołaj jest polskim Ryanem Goslingiem, czy może to Ryan jest kanadyjskim Mikołajem Roznerskim?;))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz